sobota, 11 października 2014

Ciasteczka "pieguski" prawie na zdrowo.

Te ciasteczka robię, kiedy mam ochotę na coś słodkiego, ale mam lenia. Ciasteczka wykonuje się szybko, i co też ważne, są bardzo syte. Zjem trzy i mam spokój na dłuższy czas.



Składniki na około 15 sztuk.

Baza:
- 150 g masła/ margaryny
- 1 jajko + 1 żółtko
- 300 g mąki ( ja daje 250g pszennej, 50 g krupczatki )
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatki:
- 10 daktyli suszonych
- 10 kostek czekolady
- 3 łyżki płatków owsianych
- 1 łyżka otrębów
( - opcjonalnie kakako, ja dodałam 3 łyżki )

Robocizna:

Roztopić masło/margarynę, odstawić do wystygnięcia, ja zrobiłam pół na pół.
W międzyczasie pokroić daktyle i czekoladę w małą kosteczkę.
Do wystudzonego tłuszczu dodać do tego jajko i żółtko, wymieszać.
Stopniowo dosypywać mąkę z proszkiem do pieczenia, ja jeszcze przesiałam je przez sitko.
Dodać dodatki. Uformować z masy okrągłe i małe placki.
Piec przez 20 minut w temperaturze 170 stopni C.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz